Home Prezentare Operaţii Activitate profesională Contact Link
Find best premium joomla 1.7 templates at blog.templatemonster.com

Chirurgia obezităţii
  • Lap-Banding gastric ajustabil (inel perigastric)

OBEZITATEA

Obezitatea, prin stările patologice pe care le determină (diabet zaharat tip II, HTA, apnee de somn, dereglări hormonale), dar şi prin răspândirea pe întregul glob, constituie o problemă terapeutică de mare actualitate.
Gastric bandingul ajustabil este intervenţia chirurgicală ideală pentru obezitate deoarece este complet reversibilă şi este însoţită de numarul cel mai mic de complicaţii intra şi postoperatorii.
Durata intervenţiei chirurgicale variază între 30 şi 90 minute, în funcţie de complexitatea cazului. Se efectuează pe cale laparoscopică aplicându-se un inel de silicon în porţiunea proximală a stomacului, creându-se un nou stomac, mai mic, de aproximativ 15 cm3, senzaţia de saţietate apărând rapid. Datorită abordării pe cale laparoscopică peretele abdominal are 4 incizii: două de 1 cm, una de 0,5 cm şi una de 2 cm, durerea postoperatorie fiind astfel minimă.
Spitalizarea postoperatorie este de 24-48 h. Prima calibrare a inelului se face la aproximativ 1 lună postoperator prin injectarea, unei cantităţi de ser fiziologic la nivelul portului de acces. Ajustările ulterioare depind de ritmul scăderii ponderale a pacientului.

GASTRIC BANDINGUL AJUSTABIL (INELUL PERIGASTRIC) LAPAROSCOPIC

• se aplică un inel în porţiunea proximală a stomacului;
  • se realizează un nou stomac mic de cca 15 cm3;
  • senzaţia de saţietate apare rapid;
  • pacientul slăbeşte fără să sufere de foame;
  • calibrul inelului se poate ajusta;
  • peretele abdominal are 4 incizii ( una de 2cm lungime, doua de 1cm lungime şi una de 2cm), nu sunt secţionaţi muşchii;
  • durerea postoperatorie este minimă;
  • riscul de eventraţie (hernie postoperatorie) este aproape nul;
  • pacientul părăseşte spitalul în 1-2 zile.